E-mail: info@wavefox.nl

Website: www.wavefox.nl

 

Artikel 1 - Definities

1. WaveFox: WaveFox, gevestigd te Twello, KvK-nummer89776534.

2. Klant: degene met wie WaveFox een overeenkomst is aangegaan.

3. Partijen: WaveFox en Klant samen.

4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens WaveFox.

2. WaveFox en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

3. WaveFox en de Klant sluiten de toepasselijkheid van dealgemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

1. Aanbiedingen en offertes van WaveFox zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij WaveFox en de Klant dit schriftelijk afspreken.

 

Artikel 4 - Aanvaarding

1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag WaveFox de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt WaveFox slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 

Artikel 5 - Prijzen

1. WaveFox hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

2. WaveFox mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

3. WaveFox en de Klant spreken voor een dienstverlening door WaveFox een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

4. WaveFox mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

5. WaveFox moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uitgaat vallen.

6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijsmeer dan 10% hoger uit gaat vallen.

7. WaveFox mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

8. WaveFox zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

9. Een consument mag de overeenkomst met WaveFox ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

 

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

1. De Klant rekent producten direct af.

2. WaveFox mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

3. De Klant moet declaraties binnen  14 na factuurdatum aan WaveFox betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.

4. De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat WaveFox de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

5. WaveFox mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.

 

Artikel 7 - Recht van reclame

1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag WaveFox het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.

2. WaveFox maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.

3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan WaveFox, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of-brengen van de producten in lid 3.

 

Artikel 8 - Opschortingsrecht

1. De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 9 - Retentierecht

1. WaveFox kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van WaveFox heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan WaveFox.

3. WaveFox is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

 

Artikel 10 - Verrekening

1. De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan WaveFox te verrekenen met een vordering op WaveFox.

 

Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud

1. WaveFox blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van WaveFox met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.

2. Tot die tijd in lid 1 kan WaveFox gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.

4. Wanneer WaveFox gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag WaveFox van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

 

Artikel 12 - Levering

1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2. Levering vindt plaats bij WaveFox, tenzij anders wordt afgesproken.

3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.

4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag WaveFox zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.

5. Bij te late betaling is er sprake van schuld eisers verzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan WaveFox kan tegenwerpen.

 

Artikel 13 - Levertijd

1. De levertijden van WaveFox zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijkanders wordt afgesproken.

2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voorakkoord getekende offerte aan WaveFox door WaveFox schriftelijk of elektronisch bevestigd aan de Klant.

3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer WaveFox later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer WaveFox niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en WaveFox iets anders hebben afgesproken.

Artikel 14 - Feitelijke levering

1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 15 - Transportkosten

1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en WaveFox schriftelijk iets anders hebben afgesproken.

Artikel 16 - Verpakking en verzending

1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening oplaten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij WaveFox niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan WaveFox. Doet de Klant dit niet, dan kan hij WaveFox niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 17 - Verzekering

1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

-         Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

-         Zaken van WaveFox die bij de Klant aanwezig zijn

-         Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. De Klant geeft op eerste verzoek van WaveFox de polis van deze verzekeringen ter inzage.

3. De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.

4. De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken.

Artikel 18 - Bewaring

1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.

2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 19 - Montage en of installatie

1. Hoewel WaveFox zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

 

 

Artikel 20 - Garantie

1. Wanneer de Klant en WaveFox een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor WaveFox enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.

3. De garantie geldt niet:

-         In het geval van normale slijtage

-         Voor schade ontstaan door ongevallen

-         Voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product

-         Voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant

-         Wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld

4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die WaveFox levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.

5. WaveFox garandeert dat alle diensten naar beste vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap worden uitgevoerd. Deze garantie houdt geen resultaatsverplichting in, tenzij dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.

 

Artikel 21 - Uitvoering van de overeenkomst

1. WaveFox voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

2. WaveFox mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

4. De Klant moet ervoor zorgen dat WaveFox op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5. Zorgt de Klant er niet voor dat WaveFox tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

 

Artikel 21A - Beheer en Onderhoud van Netwerken

1. WaveFox zal naar beste kunnen zorgdragen voor het beheren onderhoud van de Wi-Fi-netwerken van de Klant zoals overeengekomen in de Service Level Agreement (SLA). Dit omvat, maar is niet beperkt tot, het uitvoeren van periodieke updates, monitoring van netwerkprestaties en het oplossen van storingen die binnen de macht van WaveFox vallen.

2. WaveFox biedt geen garantie op resultaten, maar verbindt zich tot een inspanningsverplichting om het netwerk operationeel te houden. Eventuele geplande onderhoudswerkzaamheden die invloed hebben op de beschikbaarheid van het netwerk zullen zoveel mogelijk buiten werktijden worden uitgevoerd en ten minste 48 uur van tevoren worden aangekondigd.

3. De Klant is verplicht WaveFox direct te informeren over eventuele storingen of andere operationele problemen die van invloed zijn op het netwerk. WaveFox zal, afhankelijk van de ernst en aard van het probleem, binnen de in de SLA afgesproken responstijden actie ondernemen.

4. Indien blijkt dat de oorzaak van het probleem ligt bij apparatuur of diensten van derden, of door foutief gebruik door de Klant, is WaveFox niet aansprakelijk voor enige schade of gevolgschade. Eventuele extrakosten die voortkomen uit dergelijke situaties zullen aan de Klant worden doorbelast.

 

Artikel21B - Service Level Agreement (SLA)

1. WaveFox en de Klant sluiten een afzonderlijke SLA waarin specifieke prestatieniveaus worden vastgelegd, zoals responstijden voorincidenten, herstelperiodes en uptime-garanties. Deze SLA vormt een integraalonderdeel van de overeenkomst.

2. WaveFox zal zich houden aan de in de SLA vastgelegde service- en prestatie-eisen, met inachtneming van de inspanningsverplichting zoals beschreven in Artikel 21A. WaveFox behoudt zich het recht voor om wijzigingen in de dienstverlening aan te brengen als dit noodzakelijk is voor het optimaliseren van de service, mits deze wijzigingen tijdig aan de Klant worden gecommuniceerd.

3. Indien WaveFox de in de SLA overeengekomen servicelevels niet behaalt, heeft de Klant recht op de in de SLA vastgelegde compensaties. Deze compensaties zijn uitsluitend van toepassing op de niet-behaalde serviceniveaus en kunnen niet worden verrekend met andere verplichtingen binnen de overeenkomst.

4. Eventuele boetes of compensaties voor het niet behalen van serviceniveaus zijn begrensd tot een percentage van de maandelijkse vergoeding voor het beheer van de dienst, zoals beschreven in de SLA. WaveFox is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder bedrijfsschade, gederfde winst, of verlies van gegevens.

 

Artikel 21C - Verantwoordelijkheid van de Klant

1. De Klant dient alle door WaveFox noodzakelijke medewerking te verlenen voor het uitvoeren van beheer- en onderhoudswerkzaamheden, waaronder het verstrekken van tijdige toegang tot relevante systemen en locaties.

2. De Klant is verantwoordelijk voor het tijdig maken van back-ups van alle gegevens die zich op het netwerk bevinden, tenzij expliciet anders is overeengekomen in de SLA. WaveFox aanvaardt geen aansprakelijkheid voor dataverlies als gevolg van beheer- of onderhoudswerkzaamheden.

3.De Klant dient ervoor te zorgen dat alle netwerkomgevingen voldoen aan de technische vereisten die door WaveFox zijn vastgesteld, zoals beschreven in de overeenkomst of SLA. Eventuele storingen of problemen veroorzaakt door het niet voldoen aan deze vereisten vallen buiten de verantwoordelijkheid van WaveFox.

4. Indien de Klant wijzigingen doorvoert aan de netwerkomgeving zonder voorafgaande schriftelijke goedkeuring van WaveFox, vervalt iedere aansprakelijkheid

 

Artikel 21D - Aansprakelijkheid voor Derde Partijen

1. WaveFox is niet verantwoordelijk voor storingen, fouten of gebreken die worden veroorzaakt door producten of diensten van derden, waaronder software en hardware die door de Klant of derden zijn geleverd, noch voor de gevolgen van dergelijke storingen voor de dienstverlening van WaveFox.

2. De Klant begrijpt dat WaveFox afhankelijk kan zijn van externe leveranciers voor de levering van bepaalde producten of diensten (zoals softwarelicenties, hardware of netwerkconnectiviteit). Eventuele fouten of vertragingen in deze externe diensten vallen buiten de verantwoordelijkheid van WaveFox.

3. WaveFox zal, indien mogelijk, redelijke ondersteuning bieden bij het oplossen van problemen die worden veroorzaakt door producten of diensten van derden, maar is niet verplicht tot het bieden van garanties of compensaties in verband met vertragingen of onderbrekingen veroorzaakt door derden.

 

Artikel 21E - Beperking van Aansprakelijkheid voor Derde Software in Adviezen

1. WaveFox maakt in het kader van haar adviesdiensten soms gebruik van software van derden om analyses, plannen of aanbevelingen te maken. WaveFox heeft geen controle over de werking, nauwkeurigheid of betrouwbaarheid van deze software en kan derhalve geen garanties bieden dat de door de software verstrekte resultaten foutloos zijn.

2. WaveFox is niet verantwoordelijk voor fouten of onnauwkeurigheden in het advies die voortvloeien uit gebreken of beperkingen van de gebruikte software van derden. De Klant erkent en accepteert dat dergelijke software slechts een hulpmiddel is en dat de uitkomsten afhankelijk zijn van de kwaliteit van de software zelf.

3. WaveFox zal zich inspannen om naar beste inzicht en vermogen de software correct toe te passen, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor storingen of gebreken in de software die leiden tot onjuiste adviezen of onvolledige resultaten.

4. De Klant is zelf verantwoordelijk voor de uiteindelijke beslissingen die hij neemt op basis van het advies en wordt aangemoedigd om, indien nodig, aanvullende verificaties te doen voordat hij handelt op basis van de aanbevelingen die voortvloeien uit software-gegenereerde resultaten.

 

Artikel 22 - Informatieverstrekking door de Klant

1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan WaveFox.

2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert WaveFox de betreffende bescheiden.

4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door WaveFox redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

 

Artikel 23 - Duur overeenkomst dienst

1. De overeenkomst tussen WaveFox en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.

2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomststilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of WaveFox de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 3 maanden. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.

 

Artikel 24 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd

1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voorbepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.

2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.

3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

 

Artikel 25 - Intellectueel eigendom

1. WaveFox behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.

2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van WaveFox aan anderentonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

 

Artikel 26 - Geheimhouding

1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van WaveFox ontvangt geheim.

2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende WaveFox waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan WaveFox schade kan berokkenen.

3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.

4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

• die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant

• die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

 

Artikel 27 - Boetebeding

1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan WaveFox voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.

2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1:€ 1.000.

3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid1: € 5.000

4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.

6. WaveFox mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

 

Artikel 28 - Vrijwaring

1. De Klant vrijwaart WaveFox tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door WaveFox geleverde producten en/of diensten.

 

Artikel 29 - Klachten

1. De Klant moet een door WaveFox geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant WaveFox daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming WaveFox hiervan op de hoogte stellen.

4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat WaveFox hierop gepast kan reageren.

5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft opeen overeenkomst tussen de Klant en WaveFox.

6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat WaveFox andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

 

Artikel 30 - Ingebrekestelling

1. De Klant moet een eventuele ingebrekestellingschriftelijk kenbaar maken aan WaveFox.

2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling WaveFox ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 31 - Aansprakelijkheid Klant

1. Wanneer WaveFox een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 32 - Aansprakelijkheid WaveFox

1. WaveFox is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2. Wanneer WaveFox aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

3. WaveFox is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

4. Wanneer WaveFox aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door de afgesloten(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd. Indien er geenverzekering is of geen schadevergoeding wordt uitgekeerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het volledige factuurbedrag van de betreffende opdracht of dienstverlening waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

4. Wanneer WaveFox aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

 

Artikel 32A - Aansprakelijkheid voor Netwerkbeheer

1. WaveFox is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeituit netwerkstoringen, behalve wanneer deze storingen direct zijn veroorzaaktdoor nalatigheid of opzettelijk handelen van WaveFox. Aansprakelijkheid is indat geval beperkt tot directe schade en maximaal het bedrag dat gelijkstaat aan de vergoeding voor één maand beheer onder de SLA.

2. WaveFox is niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst of verlies van gegevens. WaveFox aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor storingen of vertragingen die worden veroorzaakt doortoeleveranciers of externe dienstverleners die niet onder de controle van WaveFox vallen.

3. Indien een verstoring in de dienstverlening optreedt als gevolg van overmacht, zoals beschreven in Artikel 35, is WaveFox gerechtigd haar verplichtingen op te schorten zonder enige verplichting tot het betalen van schadevergoeding of boetes.

 

Artikel 33 - Vervaltermijn

1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van WaveFox vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel6:89 BW.

 

Artikel 34 - Ontbinding

1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer WaveFox toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

2. Is de nakoming van de verplichtingen door WaveFox nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat WaveFox in verzuim is.

3. WaveFox mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer WaveFox kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

 

Artikel 35 - Overmacht

1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van WaveFox door de Klant niet aan WaveFox kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

2. Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook:

- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp

- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen

- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen

- computervirussen

- stakingen

- overheidsmaatregelen

- vervoersproblemen

- slechte weersomstandigheden

- werkonderbrekingen

3. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor WaveFox 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat WaveFox kan nakomen.

4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als WaveFox de overeenkomstschriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

5. WaveFox hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer WaveFox hiervan voordeel heeft.

 

Artikel 36 - Wijziging overeenkomst

1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en WaveFox de overeenkomst aanpassen.

 

Artikel 37 - Wijziging algemene voorwaarden

1. WaveFox mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag WaveFox altijd doorvoeren.

3. Ingrijpende wijzigingen zal WaveFox zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van dealgemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

 

Artikel 38 - Overgang van rechten

1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met WaveFox aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van WaveFox.

2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

 

Artikel 39 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat WaveFox bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 40 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en WaveFox is Nederlands recht van toepassing.

2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van WaveFox is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillentussen de Klant en WaveFox, tenzij de wet iets anders bepaalt.

 

Opgesteld op 30 september 2024

Scroll To Top Arrow